وبلاگ های جدید سری سوم

Daily Gun Pictures

وبلاگ های جدید سری دوم

وبلاگ های جدید

در پروژه «تهران در جستجوي زيبايي»؛ تهران را از زاويه‌ديد خودم روايت مي‌كنم

«داريوش مهرجويي» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس اظهار داشت: پروژه «تهران در جستجوي زيبايي» در حال حاضر در مراحل مقدماتي قرار دارد.
وي افزود: من طرح خود را به آقاي حسين‌نژاد ارائه داده‌ام و منتظر هستم تا از سوي ايشان زمان آغاز پروژه اعلام شود.
مهرجويي با اشاره به موضوع اپيزود خود از شهر تهران گفت: گفته شده بود كه قرار است من بخش تهران قديم را در اين پروژه به تصوير بكشم اما چون اين پروژه، داراي سه داستان مجزا است، قرار شده تا هر كدام از ما سه فيلمساز(من به همراه سيف‌الله داد و مهدي كرم‌پور)، از زاويه ديد خود نسبت به مسايل تهران و اتفاقاتي كه در آن مي‌افتد، نگاه كنيم.
وي درباره رسيدن «تهران در جستجوي زيبايي» به جشنواره فيلم شهر، گفت: فعلا پروژه در مرحله عقد قرارداد و پيش توليد قرار دارد و مشخص نيست كه اين كار به جشنواره شهر كه اسفندماه برگزار مي‌شود، مي‌رسد يا نه.
مهرجويي با اشاره به كارهاي آتي خود (سواي پروژه تهران) به خبرنگار سينمايي فارس گفت: در حال حاضر چند طرح را در دست بررسي دارم كه با قطعي شدن توليد آنها، در طي يكي دو هفته آينده آنها را از طريق رسانه‌ها اعلام خواهم كرد.

«هومن سيدي» فيلمنامه «بهرام توكلي» را كارگرداني مي‌كند

به گزارش خبرگزاري فارس، «هومن سيدي» بازيگر و كارگردان، در تدارك ساخت يك فيلم كوتاه داستاني بر اساس فيلم‌نامه‌اي از «بهرام توكلي» است.
بنا بر اين گزارش، تصويربردار اين پروژه «هومن بهمنش» و صدابردار آن «مهران ملكوتي» است ضمن آن كه تاكنون آزاده صمدي و فريده سپاه‌منصور براي ايفاي نقش‌هاي اين كار انتخاب شده‌اند.
سيدي درباره فيلم تازه‌اش گفت: هنوز اسمي براي آن انتخاب نكردم و در حال حاضر مراحل پاياني نگارش آن‌ توسط «بهرام توكلي» انجام مي‌شود.
هومن سيدي ژانر اجتماعي را براي ساخت فيلم كوتاه خود انتخاب كرده و داستان تاثير شكنجه‌هاي رژيم شاه را پس از 30 سال در زندگي شكنجه‌ديدگان روايت مي‌كند.
«دندان آبي» عنوان جديدترين ساخته «هومن سيدي» بازيگر فيلم «پابرهنه در بهشت» در مقام كارگرداني است.
بنا بر اين گزارش، اين فيلم كوتاه داستاني درباره مشكلاتي است كه براي يكي از تيم‌هاي شركت‌كننده در مسابقات واترپلو اتفاق مي‌افتد.
«سيدي» به تازگي بازي در سريال در چشم باد(مسعود جعفري جوزاني) را به پايان رسانده است.

اکران "همیشه پای یک زن در میان است" در دبی

فیلم سینمایی "همیشه پای یک زن در میان است" ساخته کمال تبریزی از عید فطر در سینماهای دبی روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم تازه تبریزی از چهارشنبه 10 مهرماه همزمان با عید فطر در یک سالن سینما در دبی اکران می‌شود. همزمان نمایش فیلم در سینماهای تهران به پایان می‌رسد و "نسکافه داغ داغ" جایگزین آن می‌شود.

"همیشه پای یک زن در میان است" تا چهارشنبه 27 شهریور 872 میلیون تومان فروخته است. یازدهمین فیلم تبریزی بر اساس فیلمنامه رضا مقصودی و نغمه ثمینی ساخته شده که برداشتی آزاد از مجموعه داستان کوتاه "غیر قابل چاپ" سیدمهدی شجاعی است.

داستان درباره یک زوج جوان است که به بن‌بست رسیده‌اند و پس از جدایی تجربه‌هایی خاص را از سر می‌گذرانند. مهران مدیری، رضا کیانیان، گلشیفته فراهانی، حبیب رضایی، آهو خردمند، شبنم مقدمی، صبا کمالی و سیاوش چراغی‌پور بازیگران فیلم هستند.

"همیشه پای یک زن" در بیست و ششمین جشنواره فجر به نمایش درآمد و فراهانی و رضایی برای بهترین بازیگر زن و مرد و مدیری و چراغی‌پور برای بهترین بازیگر مرد مکمل نامزد بودند که در نهایت به عنوان فیلم برگزیده تماشاگران اکتفا کرد.

بریتنی اسپیرز باز کاندیدای جایزه ام تی وی شد

بریتنی اسپیرز، خواننده آمریکایی که مدتی است جنجال برانگیز و خبرساز شده، یکی از کاندیداهای اصلی دریافت جوایز موزیک ویدئوی ام تی وی شده است. ویدئوی آهنگ جدید او با نام "پاره ای از من" (Piece of Me)، که کنایه ای است از کنجکاوی های جراید در زندگی شخصی اش و جنجال هایی که در این باره به پا بوده ، نامزد جایزه امسال ام تی وی است. نامزدهای دیگر این جوایز شامل گروه جوناس برادرز برای ویدئوی آهنگ "می سوزم" (Burning Up)، کریس براون برای ویدئوی آهنگ "برای همیشه" (Forever)، گروه پوسی کت دالز برای ویدئوی آهنگ "وقتی بزرگ شدم" (When I Grow Up) و گروه جدید تینگ تینگز برای آهنگ "خفه شو و بذار برم" (Shut UP and Let Me Go)، می شود. دیگر نامزدهایی که روز جمعه (15 اوت)، اعلام شدند - پاراموره، فول اوت بوی، اسلیپنات، لینکین پارک و فو فایترز - برای بخش بهترین ویدئوهای راک هستند. این سومین باری است که اسپیرز برای جایزه بخش موزیک ویدئو ام تی وی کاندیدا شده است؛ طرفداران بریتنی اسپیرز "پاره ای از من" را به عنوان بهترین ویدئوی پاپ و بهترین ویدئو خواننده زن انتخاب کردند. کاندیدا شدن بریتنی اسپیرز خیلی عجیب به نظر می رسد چون نه آهنگ او و نه آلبومش "قطع برق" (Blackout)، موفقیت های چشمگیری نداشتند و هر دو زمانی به بازار عرضه شدند که وجهه و اعتبار او رو به افول گذاشته بود. اما در ماه های اخیر بریتنی اسپیرز دوران کاری خوبی را گذرانده است. از زمانی که دادگاه اداره امور حرفه ای و شخصی او را به پدرش، جیمز، واگذار کرده است، رفتارهای نامتعارف بریتنی تقریبا متوقف شده است؛ اسپیرز با شوهر سابقش، کوین فدرلین، در ارتباط با حضانت فرزندانشان به توافق رسیده است. جوایز موزیک ویدئو ام تی وی هفت سپتامبر در لس آنجلس برگزار خواهد شد؛ ام تی وی تائید کرده است که بریتنی اسپیرز در این برنامه شرکت خواهد کرد و او در دو تبلیغ مربوط به این جوایز ظاهر می شود. راسل برند، کمدین و بازیگر بریتانیایی مجری مراسم اهدای جوایز ام تی وی امسال است و در این مراسم قرار است کید راک، لیل وین و جوناس برادرز برنامه اجرا کنند. مدونا، جوردن اسپارکز، ریانا و کیتی پری از دیگر نامزدهای این جوایز هستند.

اولین تجربه کارگردانی پورتمن در جشنواره فیلم ونیز

فیلم کوتاه "ایو" به کارگردانی ناتالی پورتمن به عنوان فیلم افتتاحیه بخش "کورتو کورتیسیمو" شصت و پنجمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد که به فیلم‌های کوتاه اختصاص دارد. به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد اولین تجربه کارگردانی بازیگر فیلم‌های "لئون" و سری جدید مجموعه "جنگ‌های ستاره‌ای" روز یک سپتامبر (11 شهریور) در ونیز پخش می‌شود. پورتمن پارسال با فیلم "دارجیلینگ لیمیتد" در این جشنواره معتبر ایتالیایی حضور داشت.
بن گازارا و لورن باکال بازیگران فیلم اول پورتمن 27 ساله هستند که از آن به عنوان یک کمدی دلپذیر یاد می‌شود. "ایو" فیلم افتتاحیه بخش فیلم‌های کوتاه است که از میان 1400 فیلم انتخاب شده‌اند. از دیگر فیلم‌های آمریکایی این بخش می‌توان به "مغازه قصابی" فیلیپ هاس، "1937" ساخته مشترک جاکومو گاتی و فرانچسکو کاروتسینی و Jarred مارتین گایس اشاره کرد که فیلم آخر فیلم اختتامیه این بخش است.
برای اولین بار فیلمی از ویتنام در بخش مسابقه کورتو کورتیسیمو پخش می‌شود. این فیلم "وقتی 20 ساله شوم" نام دارد و آن را پان دانگ دی کارگردانی کرده است. از دیگر فیلم‌های آسیایی این بخش می‌توان به فیلم چینی Mine هوی لیو اشاره کرد که فیلمی نئورئالیستی است. بیشتر فیلم‌های انتخاب شده برای بخش کورتو کورتیسیمو از اروپا هستند.
ریاست هیئت داوران بخش بین‌الملل را آموس پو نویسنده و کارگردان بریتانیایی به عهده دارد و جانی راندولینو مورخ ایتالیایی و ژوانا ویسنته تهیه‌کننده پرتغالی دیگر داوران این بخش هستند. جوایز بخش کورتو کورتیسیمو شامل شیر کورتو کورتیسیمو بهترین فیلم کوتاه، جایزه بهترین فیلم کوتاه اروپایی و یک جایزه ویژه است.
شصت و پنجمین جشنواره فیلم ونیز 27 اوت (ششم شهریور) با کمدی سیاه "پس از خواندن بسوزان" آغاز می‌شود و تا ششم سپتامبر (16 شهریور) ادامه دارد. ریاست هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره را ویم وندرس فیلمساز آلمانی به عهده دارد و جایزه شیر طلایی افتخاری به ارمانو اولمی، فیلمساز شهیر ایتالیایی اعطا می‌شود.

تدوین "پاداش" تبریزی به پایان رسید

با پایان یافتن تدوین تازه‌ترین ساخته کمال تبریزی، بهمن اردلان به زودی کار صداگذاری "پاداش" را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تبریزی خود "پاداش" را تدوین کرده و قرار است صداگذاری و کارهای لابراتواری آن طبق برنامه انجام شود. بخش لابراتواری شامل جلوه‌های ویژه و کروماکی هم می‌شود و کامران سحرخیز در استودیو روشنا آنها را انجام می‌دهد.

"پاداش" بر اساس فیلمنامه محمد رحمانیان ساخته شده و داستان مردی است که به سفر حج می‌رود و اتفاق‌هایی برای او می‌افتد که باعث تغییر نگاهش می‌شود. حسن معجونی، آتیلا پسیانی، احمد آقالو، آشا محرابی و بهمن زرین‌پور در این فیلم بازی می‌کنند.

"پاداش" در جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر اکران می‌شود و سایر عوامل آن عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سکوت، گریم: مجید اسکندری، طراح صحنه و لباس: محسن شاه‌ابراهیمی، تهیه‌کننده: مهدی کریمی، محصول وراهنر.

رئيسيان: كلانشهري مثل تهران به فضاهاي تازه‌اي براي فيلمبرداري نياز دارد

ه گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ستاد خبري سومين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر، رئيسيان در مورد ارتباط بين فيلم و سينما با مقوله شهر و معماري شهري عنوان كرد: ما اصولا در فيلم چيزي به نام فضا يا اتمسفر فيلم داريم كه در مجموع حال و هواي فيلم را انتقال مي‌دهد.
وي افزود: بر خلاف تصوري كه ازمعماري وجود دارد مبني بر اينكه معماري يعني لوكيشن، در حقيقت تعريف واقعي معماري فضاسازي با سايه و نور است. برخي معتقدند معماري ماكت تاريخ است و يك شناخت عمومي از جامعه و اجتماع در يك روزگار خاص به ما مي‌دهد. بنابراين معماري در سينما صرفا لوكيشن نيست بلكه فضاي فيلم را شامل مي‌شود.
رئيس كانون كارگردانان ادامه داد: فضاي شهر بي‌قواره‌اي مثل تهران، هم از لحاظ فضاهاي داخلي و هم فضاهاي شهري و بيروني براي تصاوير سينماي جدي و تاثيرگذار مناسب نيست، بنابراين همواره مجبوريم فضاي مناسب را با نگاهي كه در درون مجموعه داستان تركيب مي‌شود ايجاد كنيم تا چيز تازه‌اي به نمايش درآيد.
وي افزود: در مقابل شهري مانند اصفهان يك ماكت كامل و مناسب براي فيلمسازي است و همه چيز را به طور همزمان در اختيار فيلمساز قرار مي‌دهد، اما ساخت فيلم در شهرهاي ديگري به غير از تهران نيز مشكلات خاص خود نظير گرفتاري‌هاي اداري و اجرايي و هزينه‌هاي سنگين را در بر دارد كه سبب مي‌شود فيلم‌ها كمتر به ساير شهرها بروند.
رئيسيان تصريح كرد: بنابراين كلان شهري مثل تهران نياز به فضاهاي تازه‌اي براي فيلمبرداري دارد. به عنوان نمونه ما تا كنون در هيچ فيلم سينمايي يك پلان هوايي از شهر تهران نداشته‌ايم و اين عيب بزرگي است، زيرا بخشي از ويژگي‌هاي يك شهر در پلان‌هاي هوايي خيلي بهتر ديده مي‌شود.
وي ادامه داد: اما به دليل اينكه در برخي مناطق اجازه پرواز داده نمي‌شود و همچنين اين كار هزينه‌هاي گزافي دارد، عملا تاكنون هيچ تصوير زيبايي كه از بالا از شهر تهران و به منظوراستفاده در فيلم گرفته شده باشد، وجود ندارد، به جز يك سري تصاوير خبري كه آنها هم هيچ كاربردي در فيلم‌ها ندارد.
اين كارگردان در پايان عنوان كرد: به اعتقاد من شهرداري به عنوان يك حركت موثر مي‌تواند در رفع اين مشكل پيش‌قدم شده و حداقل براي پروژه‌ها و فيلمسازان مطرحي كه اين پلان‌ها به نحوي برايشان كاربرد دارد، شرايط وامكاناتي را فراهم آورد.